L’estudi pilot Ventila’t i Queda’t realitzat durant el tercer trimestre del curs passat ha tornat a començar. Aquest estudi té com a objectiu avaluar si les condicions medio-ambientals -nivells de diòxid de carboni (CO2) i diòxid de nitrogen (NO2) – d’algunes aules dels centres educatius estan associades amb les absències escolars dels alumnes causades per infeccions respiratòries.Â
Aquest primer trimestre del curs escolar 2022-23 només es mesuraran els nivells de CO2 (no de NO2) a 9 de les aules d’infantil i primà ria, de les 3 escoles sentinella que ja van participar anteriorment (l’Escola Mercè Rodoreda i el Col·legi Lestonnac ambdós a Barcelona, i l’Escola Mossèn Josep Arques a Cervera). A més de monitorar els nivells de CO2, mitjançant els sensors DIOXCARE ja instal·lats a principis de novembre a les aules, es recolliran dades epidemiològiques, clÃniques i diagnòstiques dels alumnes que han estat absents a l’aula per motius de salut, a través d’entrevistes telefòniques realitzades per l’equip investigador del projecte.Â
A la primera edició no es va poder establir una associació entre les condicions medio-ambientals i les absències escolars de l’alumnat malalt. Com ja sabem, els virus respiratoris són estacionals, i esperem que els resultats que es puguin extraure d’aquesta segona edició, en condicions ambientals diferents de les del darrer trimestre, ens permeti obtenir més informació sobre l’objectiu a estudi.Â
Un agraïment a tots i totes les alumnes i les seves famÃlies que han acceptat participar en aquest estudi, als equips directius pel seu suport, i també als tutors i tutores i altres membres de l’equip dels centres, pel seu compromÃs a facilitar-nos les dades ambientals setmanalment, i coordinar-nos davant les absències per temes de salut a les aules dià riament.  Â
Moltes grà cies!Â